Influencer İşbirliği

Influencer İşbirliği Nedir?

Fenomen pazarlama ya da etkileyici pazarlama olarak bilinen Influencer işbirliği pazarlaması, sosyal medyada yüksek takipçi sayısına sahip olan kişilerin tanıtım ve reklam çalışmaları yapmasını ifade etmektedir. Bireylerin yoğun bir şekilde internet ve sosyal medya kullandığı göz önüne alındığında söz konusu pazarlama türünün son derece etkileyici olduğunu söylemek mümkündür.
Influencer İşbirliği
Influencer İşbirliği
Sosyal medyada influencer işbirliği yapılan kişiler bütçe, hedefler ve stratejiye bağlı olarak seçilerek markanın reklam ve tanıtım çalışmaları yaptırılabilir. Bu sayede influencerların takipçilerine kolay bir şekilde ulaşılır. Üstelik influencer pazarlama ürünlerin deneyerek tanıtılması imkan sağlar. Bu da tüketicilerin zihnindeki soru işaretlerinin kaldırılmasına yardımcı olur. Bu noktada pek çok marka ürün ve hizmetlerini tanıtmak için influencer marketing çalışmalarını kullanır.

Fenomen Pazarlama

Influencer Çeşitleri

Influencerler takipçi sayılarına göre makro ve mikro olmak üzere 2’ye ayrılırlar.
Mikro influencerlar: Niş bir kitleye hitap eder. Resmi bir sınıflandırma olmasa da 100.000 takipçiden daha az takipçiye sahip olan hesaplar mikro nüfuzlu olarak isimlendirilir.
Makro influencerlar: Twitter, Instagram, Youtube gibi önemli sosyal medya kanallarında en az 6 rakamlı bir takipçi sayısına sahip olan influencerlar makro influencerlar olarak ifade edilmektedir. Makro influencerlar sosyal medya da milyonlarca kişiye hitap ettiği için markalar tarafından en çok tercih edilen infleuncer türü olarak bilinmektedir.
Burada özellikle dikkat edilmesi gereken nokta, fenomen seçimi yaparken Mikro influencerlar ve Makro influencerlar yapmak gerekir.

Influencerlar ile Çalışmanın Markanıza Faydaları Nelerdir?

Influencerlar işbirliği yapılan kişiler, geniş kitlelere hitap eden fenomenlerdir. Dolayısıyla onlarla işbirliği yapmanın markanıza bir çok avantajı vardır. En önemlisi de markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlar. Influencerla`a olan duyulan nedeniyle markanıza olan güveni de artmış olur.
Influencerlar ile Çalışmanın Markanıza Faydaları Nelerdir?
Influencerlar ile Çalışmanın Markanıza Faydaları Nelerdir?
İstatistiklere göre ülkemizde yaşayan bireylerin internette geçirdikleri süre dünya ortalamasının üzerindedir. Yeni nesil markaların özellikle tercih ettiği Influencer işbirliği, markanın piyasa değerini katlamaktadır. Bir çok marka  böylece ulusal marka olabilmektedir.

Influencer Pazarlama Maliyetli Midir?

Tamamen sizin işbirliği yapacağınız Influencer ve ayıracağınız bütçeye ile ilgili bir konudur. Şunu özellikle vurgulamak gerekir; Influencerla yapacağınız anlaşma uzun vadeli mi yoksa birkaç post ile sınırlı mı kalacak? İki durumda da maliyetler farklı olmaktadır.

Bir Influencer ile Çalışmadan Önce Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Marka Tanıtımında İnfluencer İşbirliği

Bunlardan ilki doğru postun nasıl olacağına karar vermektir. Bir influencer ile çalışacaksanız hangi platformda hangi postun yayınlanacağına önceden karar vermelisiniz. Bu sayede fenomen seçiminiz kolaylaşacaktır.
Sizinle uyum sağlayacak bir influencer seçmeniz gerekir. Markanızı büyütecek ve ürününüzü en içten şekilde tantacak fenomenleri tercih etmelisiniz.
İnfluencer marketing çalışmalarında doğal ve özgün içerikler kullanmanız gerekmektedir. Aksi takdirde içerikler çok reklam kokacak ve kullanıcıların markanızdan soğumasına neden olacaktır.
Marka Tanıtımında İnfluencer İşbirliği
Marka Tanıtımında İnfluencer İşbirliği

Influencer Pazarlama (Etkileyici)

“Bir markanın tanıtımında en önemli şey nedir?” derseniz hiç düşünmeden özgün bir içerik derim. Özellikle içerik konusu, internette marka tanınırlığı açısından büyük önem taşır. Size ait olan blog yazısı, e-kitap, beyaz kağıt, video, canlı video, infografik vb. gibi herhangi bir biçimde olabilir.

Etkileyicilerin (influencer) Kategorileri

Ünlü influencers,
Endüstri influencers,
Gazeteciler ve medya kişilikleri,
İçerik oluşturucuları,
Mikro-influencers,
Yerel influencers.

Doğru Etkileyici (Influencer) Seçimi

Bunlardan üç tanesini seçin. Markanıza uyarlayın. Seçtiğiniz etkileyicilerden markanıza, işinize ve içerik türünüze en uygun olanı seçin. Her şeyi planlı bir şekilde yapın. Yapacağınız kampanyayı, zamanını ve bütçesini önceden belirlemelisiniz. Özellikle kitlenizle özdeşleşebilecek, onların davranışlarını yansıtabilecek influencer’leri seçin.

TeknoMina Bilişim İletişim

Influencer İşbirliği ile ilgili bizimle iletişime geçiniz.
Adres: Merkezefendi Mahallesi, Tercüman Sitesi,  A-3 Blok, Daire:8, 34010 Zeytinburnu/İstanbul
Tel: 0532 069 92 44
Email: info@teknomina.com

TeknoMina Bilişim TeknoMina Bilişim

1 Yorumlar

  1. Adres: Merkezefendi Mahallesi, Tercüman Sitesi, A-3 Blok, Daire:8, 34010 Zeytinburnu/İstanbul
    Tel: 0532 069 92 44
    Email: info@teknomina.com

    YanıtlaSil
Daha yeni Daha eski