Google Adwords Nedir?
Google Adwords Reklam, dünya genelinde ve ülkemizde Google arama motoru daha çok aktif olarak kullanıldığını biliyoruz. İnternet kullanıcılarının arama motorunda yapmış olduğu kelime sorgularının analiz edilmesi ile çalışmakta olan dinamik reklamcılık türüdür. Arama motorlarında özellikle Goolge’da sürekli aranılan kelimeler gerçekten bu konuda büyük önem taşımaktadır.
Google Adwords Reklamları |
Reklamcılığın başında daha çok metin bazlı bir reklam modeli olan Google Adwords, reklam için en sık kullanılan modellerden olduğunu belirtebiliriz. Metin Reklamcılığı modelinde sunulacak olan reklam, ‘etkileyici başlıklar’, ‘açıklama satırları’, ‘website alan adı’ gibi belirli limitler içinde kullanılacak satırlardan oluşur.
Metin Reklamcılığın en güzel özelliği ise: Google Adwords’te reklam, reklam veren tarafından gösterildiği zaman değil, reklamı gören kullanıcılar reklama tıkladığında ücret ödenir.
Ücret, reklamın gösterilmesi istenilen anahtar kelimelerdeki rekabetin yoğunluğuna göre değişim gösterir. Eğer Google Adwords’te reklam verirseniz ve reklamınızın rakiplerinizi geçerek ön sıralarda çıkmak istiyorsanız daha çok ücret ödemeniz gerekir.
Google Adwors Reklamları
Google Adwords Nasıl Çalışır?
Her şeyden önce reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri iyice analiz ederek ve doğru anahtar kelimeleri seçmeniz gerekir. Beraberin de seçtiğiniz anahtar kelimelere tıklama başına vermek istediğiniz en yüksek ücreti belirlersiniz. Belirleme işlemi için tutarı kendiniz girebilirsiniz. Yukarda da belirttiğimiz gibi, kullanıcılar reklamınızı görüp reklamınıza tıkladığı zaman ücretlendirme olacaktır. Daha açık bir ifadeyle Google reklamlarınızı görüntülemeden değil tıklama bazlı olduğundan, hesabınızdan ücretini alacaktır.
Google Adwords, anahtar kelime bazlı bir çalışma mantığıyla hareket eder. Arama sorgusu sonuçlarında çıkmasını istediğiniz kelimelere 1 ile 10 arasında bir değer puanı vermektedir. Daha açık bir ifade ile internet kullanıcısı Google üzerinden yapmış olduğu aramalar da reklam verenin anahtar kelimelerine göre sizin ve pazarda bulunan diğer rakiplerinizin Tıklama Başı Maliyet(TBM)’leri ve anahtar kelime puanı çarpılır. Bu durumda bir çeşit açık artırma mekanizma mantığıyla işleme tabi tutulursunuz. Açık artırmanın sonrasında o anahtar kelime için sizin sıralamalarınız belirlenir ve sıralamanız her aramada puanınızla orantılı olarak değişime uğrayacaktır. Bu durumda bilmeniz gereken önemli nokta ise; anahtar kelime ile reklam uyumu son derece önem taşımaktadır.
SEM (Search Engine Marketing) arama motoru pazarlamacılığı işlemlerinin ücret karşılığında yapıldığını ve arama motorları sizler için hem ücretsiz eğitimlerin yanı sıra hem de profesyonel uzman ekip destekleri sağlayacaktır.
Reklam Vermeden Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?
Google Ads üzerinden reklam vermek son derece kolay bir hale gelmiş durumdadır. Fakat yine de dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Satışlarınızı sadece reklam vererek değil, ancak “doğru” reklam vererek artırabilirsiniz. Bunun için sağlam temeller üzerine kurulmuş bir ön çalışma yapmak faydalı olabilir.
Reklamcılıkta Hedef Nokta |
Reklamcılıkta Hedef Nokta
Reklam vermeden önce, reklam verme amacınızı belirtmelisiniz.
Rakip Durum Analizi
Özellikle E-ticaret sitelerinde rekabetin yüksek olduğu bir ortamdır. Rakiplerinizin durumundan haberdar olmanız, gerekli araştırmalar sonucunda daha etkili reklam stratejileri izlemeniz gerekir.
Reklam Bütçenizin Optimize Edilmesi
Birçok arama motorları gibi özellikle Google Ads, reklam bütçenizi optimize edebileceğiniz bir alanı sizlere profesyonelce sunar. Ads işlemi yaparken reklam verme hedeflerinizi göz önünde bulundurmanız için bir optimizasyon gerçekleştirebilirsiniz. Bütçenize göre reklamların gösterim, satış ya da trafik çekme odaklı olmasını ayarlamak için Google Ads’in birçok araçlarından yararlanabilirsiniz.
Google Adwors Reklamları
Google Ads Kitle Hedefleme Nedir?
Google Ads ile hedef kitle analiz hizmetleri sayesinde reklamlarınızın doğru kişi gruplarına gösterilmesini sağlayan bir uygulama olduğunu artık söyleyebiliriz. Hedef Kitle analiz sayesinde reklamlarınızın ulaşacağı kullanıcıları ilgi alanları, yaptıkları arama motorundaki aramalar, kullanıcılarının alışkanlıkları, demografik özellikler ve e-ticaret siteniz ile yaptıkları etkileşimler doğrultusunda birçok stratejiyi kendin isteğiniz doğrultusunda reklamlarınıza uygulayabilirsiniz.
Kitle hedefleme listeleri, Google’ın sahip olduğu veriler ile oluşturduğu kullanıcı gruplarını içerir. Pek çok farklı değişkene uygun kitle hedefleme yapmak elbette mümkündür. Söz konusu listeler “araç satmak veya almak isteyenler”, “Lise mezunları”, “Kariyer İmkanları” gibi spesifik konular dahilinde de belirlenebilir.
Teknomina Bilişim & Profesyonel Ekip
Reklamlarınız için, konusunda uzman çok geniş bir ekip ile çalışırsınız. Hesabınızın oluşturulması, anahtar kelimelerinizin ve reklamlarınızın hazırlanması, hesap optimizasyonu, arama motoru optimizasyonu ve performans önerileri için kesintisiz yardım alırsınız. Reklam stratejileriniz doğrultusunda ekibimiz işinizi kolaylaştırmak için her aşamada size destek verir, iş yükünüzü azaltmak ve sitelerinizin içeriğine göre hedef kitle analizi yaparak sizleri alanınıza göre doğru müşteriler ile buluşturmak için hizmetinizde olduğumuzu belirtmek isteriz.
Bizimle İletişime Geçiniz
Ücretli reklam vermek istiyorsanız, bizimle iletişime geçiniz. Uzmanlarımız size yardımcı olacaktır.
Adres: Merkezefendi Mahallesi, Tercüman Sitesi, A-3 Blok, Daire:8, 34010 Zeytinburnu/İstanbul
Tel: 0532 069 92 44
Email: info@teknomina.com
Tel: 0532 069 92 44
Email: info@teknomina.com
Ads reklamlarından istediğimiz sonucu elde edemiyoruz. yardımcı olur musunuz?
YanıtlaSil